سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بلوکات

عینک بلو کات

 

لنزهای Blokat و Blokcontrol راه حلی عالی برای محافظت از چشمان ما در برابر نور آبی دستگاه هایی مانند صفحه نمایش موبایل هستند. اگر قصد خرید لنزهای Blockot و Blockcontrol را دارید یا می خواهید دیگران را متقاعد کنید که این عینک مفید است، می توانید قبل از تصمیم به خرید این عینک در مورد مزایا و تفاوت های لنز Blockot و Blue Control این مقاله مجله را بخوانید.

 

مفاهیم لنزهای مسدود کننده نور و لنزهای کنترل نور آبی در عینک های طبی چیست؟

لنزهای بلوکات و بلوکنترل لنزهایی هستند که از ورود نور آبی به چشم جلوگیری می کنند. این تابش فقط مربوط به نور خورشید نیست. تمام وسایل الکترونیکی مانند صفحه نمایش موبایل این تشعشعات را ساطع می کنند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض این اشعه ها می تواند برای سلامت چشم مضر باشد، به همین دلیل این نوع لنز طراحی شده است.

 

 

 

صورت زنی که عینک دارد. تصویر عمارت در لنز عینک دیده می شود.

بلوکات و عینک های مسدود کننده از چشم ها در برابر نور آبی تولید شده توسط دستگاه هایی مانند رایانه محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: ریمل چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

 

تفاوت بین لنزهای بلوک و لنزهای آبی

لنزهای بلوک را کنترل کنید و برنامه های کاربردی را مسدود کنید

در واقع هیچ تفاوت اساسی بین استفاده از لنزهای سایه زن و کنترل لنزهای سایه دار وجود ندارد.لنزهای برش آبی، همانطور که از نامشان پیداست، به طور کامل از ورود نور آبی به چشم جلوگیری می کنند. این لنزها تغییر رنگ چشمگیر و قابل مشاهده ای ایجاد نمی کنند. یعنی کیفیت رنگ ها به خصوص قرمز و آبی چه عینک بزنی چه نزنی یکسان است. عینک بلو کات

 

شیشه های بلوک کنترل نیز این ویژگی را دارند. از آنجایی که این عینک به طور کامل نور آبی را مسدود نمی کند، رنگ ها واقعی تر از لنزهای مسدود کننده هستند. اما باید بدانید که تفاوت چندان آشکار نیست. لنزهای کنترل شده با بلوک کنتراست بهتری ایجاد می کنند.

 

اما این عینک برای افرادی که اغلب با کامپیوتر کار می کنند عالی است. از این عینک برای جلوگیری از سوزش چشم، قرمزی، سرگیجه و حالت تهوع استفاده کنید.

 

اگر روزی 3 ساعت جلوی کامپیوتر کار می کنید و در عین حال احساس خستگی و دید ضعیفی دارید، بهتر است از عینک های کنترلی استفاده کنید. اگر این مدت به 8 ساعت در روز برسد، عینک می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

بیشتر بدانید: چشم های پف کرده. علائم، علل و گزینه های درمانی.

 

 

با چشم پزشک وقت بگیرید

بهترین چشم پزشکان و فوق تخصص ها را بیابید و زمانی را برای مراجعه آنلاین به مطب انتخاب کنید

چشم گرد کن

تصویر یک عدسی معمولی که نور آبی را از خود عبور می دهد.در کنار آن یک لنز مسدود کننده قرار دارد که نور آبی را فیلتر می کند.

عینک های معمولی به نور آبی اجازه عبور می دهند، در حالی که عینک های مسدود کننده می توانند 93 تا 97 درصد نور آبی را فیلتر کنند.

بیشتر بخوانید: بیماری های قرنیه چه نوع بیماری هایی هستند؟

 

مشخصات فنی و ساختمانی لنز بلوکات و بلو کنترل

لنزهای کنترل انسداد یک پوشش شفاف دارند که از ورود نور خورشید به چشم شما جلوگیری می کند. هنگام استفاده از این عینک، نور با طول موج 380 تا 450 نانومتر نمی تواند وارد چشم شود. در عین حال، لنز مقداری از نور آبی مفید را به چشم منتقل می کند. طول موج این چراغ ها 450 تا 500 نانومتر است. لنزهای Blue Control تا 84 درصد نور آبی را مسدود می کنند.

 

ساختار عدسی های نورگیر به گونه ای است که در بافت عدسی عینک مواد بازدارنده وجود دارد. این ویژگی به این لنزها اجازه می دهد تا نور مفید و مضر را فیلتر کنند. آنها 93-97? نور آبی را حذف می کنند. خاصیت UV این لنزها 420 می باشد.

عینک بلو کات

قدرت UV به اشعه ماوراء بنفش خورشید اشاره دارد. این اشعه سه طول موج دارد: UVa - UVb - UVA و UVB طول موج می تواند به چشم آسیب برساند.برای اجتناب از آنها، شیشه ها باید تا 98 درصد از این طول موج ها را جذب کنند.

.